Gmina Olsztyn złożyła w sądzie odpowiedź na pozew hiszpańskiej firmy FCC

Gmina Olsztyn złożyła w sądzie odpowiedź na pozew hiszpańskiej firmy FCC

Gmina Olsztyn złożyła w sądzie odpowiedź ze swoją wersję przyczyn, dla których wypowiedziała umowę hiszpańskiej firmie FCC na budowę linii tramwajowych. Jest ona tak obszerna, że zajmuje trzy kartony. W lipcu Hiszpanie pozwali Olsztyn o 320 mln zł.
W lipcu hiszpańska firma FCC, z którą Olsztyn zerwał umowę na budowę linii tramwajowej, złożyła w sądzie pozew, w którym domaga się od miasta zapłaty blisko 320 mln zł. Twierdzi, że miasto nie miało podstaw do zerwania umowy. Olsztyn motywował taki ruch nieterminowością wykonywanych robót ze strony FCC.
Rzecznik prasowa olsztyńskiego ratusza Marta Bartoszewicz poinformowała PAP, że miasto w odpowiedzi na pozew wskazało, że to FCC ponosi winę za wypowiedzenie umowy. „Oprócz opieszałości, nieudolności, gołosłowności i nie stosowania się do poleceń i wytycznych, mieliśmy (w przypadku FCC – PAP) również do czynienia z brakiem kadry projektowej i inżynierskiej, brakiem podwykonawców i dostawców, a co za tym idzie brakiem postępu w pracach budowlanych. I na to głównie zwróciliśmy uwagę sądu – FCC nie realizowało robót budowlanych na odcinkach, na których posiadało stosowne zezwolenia budowlane” – poinformowała rzecznik prasowa ratusza.
[fancy_link color=”#AAAAAA” link=”http://www.leas.pl”]radca prawny Olsztyn[/fancy_link] Bartoszewicz zwróciła uwagę, że „wszelkie problemy z dotrzymaniem terminów, związane z projektowaniem wynikały z nieprzygotowania wykonawcy, nieznajomości przepisów, norm i sztuki projektowej. W dokumentach pojawiały się elementarne braki, a FCC ignorowało wnoszone przez specjalistów w różnych dziedzinach uwagi”.
Firma FCC Construccion w 2011 r. podpisała z olsztyńskim urzędem miasta umowę na budowę w mieście linii tramwajowych i wynikającej z tego przebudowy kilku skrzyżowań. Kontrakt opiewał na 250 mln zł. Miasto zerwało go pod koniec sierpnia 2013 r. argumentując, że Hiszpanie nie wywiązują się z terminów. W czasie, gdy wypowiedziano umowę, wedle wyliczeń ratusza zrealizowanych było 5,67 proc. prac. Harmonogram zaś przewidywał w tym okresie zaawansowanie na 65 proc. Dlatego też olsztyński ratusz zatrzymał 25 mln zł kaucji wpłaconej przez FCC.
Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślał wówczas, że miasto nie może pozwolić sobie na opóźnienia w inwestycji, ponieważ jest ona współfinansowana unijnymi środkami. Po zerwaniu umowy z FCC miasto podzieliło projekt budowy linii tramwajowych na 6 mniejszych zadań, które obecnie są realizowane, przez co całe centrum miasta jest sparaliżowane, pozamykane dla ruchu są główne ulice. Budowę linii tramwajowych realizuje teraz kilka firm, inwestycja ma być zakończona w ciągu miesiąca – półtora, a w połowie grudnia tramwaj ma zacząć wozić pasażerów.
Linie tramwajowe w Olsztynie mają połączyć tzw. sypialniane południowe dzielnice miasta z centrum, miasteczkiem akademickim Kortowo oraz dworcem. Miasto już zastanawia się nad rozbudową sieci tramwajowej.

http://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/olsztyn-walczy-w-sadzie-z-firma-fcc-ws-budowy-linii-tramwajowych/h2vlzt

Previous Asłan A. opuści areszt za poręczeniem majątkowym
Next Zatrzymano mężczyznę poszukiwanego od 10 lat listem gończym

You might also like

Wiadomości Olsztyn

Kolejny sukces olsztyńskiego szpitala miejskiego

Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie zajął wysokie miejsce w rankingu szpitali przygotowanym przez tygodnik Wprost. W rankingu szpitali 2017, w kategorii duże operacje urologiczne olsztyńska placówka zajęła 9. miejsce w Polsce.

Wiadomości Olsztyn

W Olsztynie powstanie Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski otrzymał 16,6 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na budowę i wyposażenie Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji. Obiekt powstanie w olsztyńskim Kortowie i ma zostać otwarty w pierwszym

Wiadomości Olsztyn

Olsztyn stara się o dofinansowanie budowy Łynostrady

Olsztyn stara się o dofinansowanie budowy Łynostrady i pyta mieszkańców miasta o opinię na temat istniejących tras rowerowych. Trakt został zgłoszony do III edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Wówczas okazał się