Olsztyńscy radni przyjęli propozycje zmian w działaniu strefy parkowania

Olsztyńscy radni przyjęli propozycje zmian w działaniu strefy parkowania

Podczas środowej  sesji olsztyńscy radni przyjęli propozycje zmian w działaniu strefy parkowania. Pierwsze nowości zaczną obowiązywać w lutym, kolejne w lipcu.

Najważniejsze spośród zmian to rozszerzenie zasięgu strefy, likwidacja jednej z podstref oraz preferencyjne podejście do płacących podatki w Olsztynie. Celem jest ograniczenie ruchu w centrum miasta, a w konsekwencji – podniesienie jakości życia mieszkańców.
Na taki krok zdecydowało się wiele polskich miast. Umożliwiły to ostatnie zmiany w przepisach, które dały samorządom możliwość nowych regulacji w opłatach za postój w Strefach Płatnego Parkowania.
Jak wynika z analiz – średnie obłożenie w ciągu dnia w olsztyńskiej SPP wynosi 77 proc., podczas gdy w samym centrum dochodzi aż do 94 proc. Dzięki zmianom znacząco powinna zwiększyć się rotacja pojazdów. Proponowane zmiany miałyby zostać wprowadzone w dwóch etapach.
Najpierw – od lutego 2020 roku – zaczęłyby obowiązywać nowe stawki za parkowanie. Przykładowo: pierwsza godzina postoju kosztowałaby 3 zł (dotychczas 2,5 zł), a miesięczny abonament 150 zł (dotąd 100 zł). Kolejną nowością byłoby zastąpienie dotychczasowej podstrefy żółtej (Z) podstrefą czerwoną (C). To oznacza, że zamiast trzech podstref, miałyby obowiązywać tylko dwie – C (czerwona) oraz T (zielona).
Natomiast od lipca 2020 roku wprowadzone miałyby zostać kolejne rozwiązania. Proponowana podstawowa opłata wzrośnie do 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju, a miesięczny abonament – do 250 zł. Jednak w przypadku płatności Olsztyńską Kartą Miejską, potwierdzającą opłacenie podatku dochodowego na rzecz gminy Olsztyn, użytkownik korzystać będzie z ulgi i obowiązywać go będą stawki wprowadzone w lutym 2020 roku, czyli np. 3 zł za pierwszą godzinę postoju i 150 złotych za miesięczny abonament. Dodatkowo, od lipca Strefa Płatnego Parkowania zostałaby rozszerzona o ulice Kromera, Żarskiej, Konopnickiej, Jagiełły oraz parking przy hali Urania.
W następnym roku Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu planuje także modernizację parkomatów. Wśród najważniejszych udogodnień będzie wprowadzenie możliwości regulowania należności kartą płatniczą. Kierowca nie będzie też musiał wracać do pojazdu, by włożyć potwierdzenie płatności za szybę – wystarczy, że w parkomacie poda numer rejestracyjny pojazdu.

https://www.olsztyn.eu/nc/o-olsztynie/aktualnosci/article/beda-zmiany-w-strefie-platnego-parkowania.html

Previous We wtorek rozpoczną się prace przy al. Obrońców Tobruku
Next MPEC podpisał umowę z firmą Dobra Energia dla Olsztyna

You might also like

Wiadomości Olsztyn

Miasto i PKP wymieniły się gruntami

PKP S.A. otrzyma tereny w okolicy dworca kolejowego Olsztyn Główny, a odda nieruchomość położoną przy Alei Sybiraków. Zamiana umożliwi budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, czyli m.in. nowego dworca w stolicy regionu.

Wiadomości Olsztyn

62 – letni mężczyzna zmarł po potrąceniu przez tramwaj

Policjanci i prokurator wyjaśniają wszystkie okoliczności śmiertelnego wypadku, do którego doszło na jednym ze skrzyżowań w mieście. Wstępne ustalenia wskazują na to, że pieszy wtargnął na czerwonym świetle wprost pod

Wiadomości Olsztyn

Status olsztyńskiego dworca głównego pozostaje nierozstrzygnięty

Sprawa olsztyńskiego dworca głównego ponownie wraca do Olsztyna. Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków już po raz trzeci będzie musiał rozstrzygnąć, czy obiekt powinien zostać wpisany do rejestru zabytków. Minister Kultury i