Rada Miasta będzie pracować nad zmianami w Strefach Płatnego Parkowania

Rada Miasta będzie pracować nad zmianami w Strefach Płatnego Parkowania

Ostatnie zmiany w przepisach umożliwiły samorządom nowe regulacje w opłatach za postój w Strefach Płatnego Parkowania. Dotyczy to także Olsztyna. Dlatego zostały przygotowane propozycje nowych rozwiązań, jakie w naszym mieście miałyby obowiązywać od przyszłego roku. Temat ma być dyskutowany podczas najbliższej  sesji Rady Miasta.

Rozszerzenie zasięgu strefy i preferencyjne podejście do płacących podatki w Olsztynie – to najważniejsze z proponowanych nowości. Te działania, w połączeniu ze stałym, prowadzonym od lat rozwojem komunikacji zbiorowej, mają na celu poprawę jakości życia mieszkańców stolicy regionu.
W centrach dużych polskich miast, w okresie letnim blisko 50 proc. zanieczyszczeń powietrza pochodzi z emisji spalin samochodowych. Dlatego ograniczenie ruchu to zmniejszenie jego zanieczyszczenia, mniejsze korki, a tym samym poprawa komfortu życia mieszkańców.
Pozostawianie pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania nie powinno być tańsze niż korzystanie z komunikacji publicznej. Z kolei osoby, które przyjeżdżają do centrum w celu np. wizyty u lekarza lub załatwienia spraw w urzędach nie powinny krążyć w poszukiwaniu wolnych miejsc postojowych.
Olsztyn, idąc tropem wielu innych polskich miast, planuje podnieść opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Dzięki temu znacząco powinna zwiększyć się rotacja pojazdów. Przeprowadzone analizy mówią jasno – średnie obłożenie w ciągu dnia w SPP wynosi 77 proc., podczas gdy w samym centrum dochodzi aż do 94 proc.
Proponowane zmiany miałyby zostać wprowadzone w dwóch etapach.
Najpierw – od lutego 2020 roku – zaczęłyby obowiązywać nowe stawki za parkowanie. Przykładowo: pierwsza godzina postoju kosztowałaby 3 zł (dotychczas 2,5 zł), a miesięczny abonament 150 zł (dotąd 100 zł). Kolejną nowością byłoby zastąpienie dotychczasowej podstrefy żółtej (Z) podstrefą czerwoną (C). To oznacza, że zamiast trzech podstref, miałyby obowiązywać tylko dwie – C (czerwona) oraz T (zielona).
Natomiast od lipca 2020 roku wprowadzone miałyby zostać kolejne rozwiązania. Proponowana podstawowa opłata wzrośnie do 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju, a miesięczny abonament – do 250 zł. Jednak w przypadku płatności Olsztyńską Kartą Miejską, potwierdzającą opłacenie podatku dochodowego na rzecz gminy Olsztyn, użytkownik korzystać będzie z ulgi i obowiązywać go będą stawki wprowadzone w lutym 2020 roku, czyli np. 3 zł za pierwszą godzinę postoju i 150 złotych za miesięczny abonament. Dodatkowo, od lipca Strefa Płatnego Parkowania zostałaby rozszerzona o ulice Kromera, Żarskiej, Konopnickiej, Jagiełły oraz parking przy hali Urania.
Strefa Płatnego Parkowania istnieje w Olsztynie od 1995 roku. Teraz jest w niej ok. 2,5 tys. miejsc.

https://www.olsztyn.eu/nc/o-olsztynie/aktualnosci/article/propozycja-zmian-w-strefie-platnego-parkowania.html

Previous Mława: Młody mężczyzna śmiertelnie ugodzony nożem
Next W ten weekend wzdłuż olsztyńskich torowisk kursować będzie komunikacja zastępcza

You might also like

Wiadomości Olsztyn

38-letni mieszkaniec Olsztyna pobił ojca tłuczkiem do mięsa

38-letni mieszkaniec Olsztyna dotkliwie pobił ojca drewnianym tłuczkiem do mięsa. Mężczyzna doznał poważnych obrażeń głowy i reszty ciała, trafił do szpitala. Do rodzinnej kłótni doszło podczas libacji alkoholowej. Zdaniem Piotra

Wiadomości Olsztyn

FCC Contruccion jest winna podwykonawcom 4,1 mln zł

Hiszpańska firma FCC Contruccion, która budowała linię tramwajową w Olsztynie, jest winna podwykonawcom 4,1 mln zł – poinformował prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. Zapowiedział, że pieniądze wypłaci firmom gmina, która przejęła

Wiadomości Olsztyn

Egzamin na prawo jazdy przerwała kolizja z winy 60 – letniego kierowcy

O dużym pechu może mówić 19-letni mieszkaniec Ostródy, który miał kolizję w trakcie egzaminu na prawo jazdy. Jadący za nim kierowca volkswagena nie zachował bezpiecznej odległości od “eLki” i uderzył