Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka
Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Wykonawca wymienił tory i przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w Olsztynie. Prace prowadzone są również przy modernizacji peronów na stacjach i przystankach.
Trwają zaawansowane prace przy modernizacji blisko 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Olsztynka do Olsztyna.
Pracuje ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono 15 kilometrów szyn oraz 22 tys. podkładów. Oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów. Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową nowych dwóch przystanków w Olsztynie.
Zaawansowane pracą toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.
Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1. Nowe perony powstają także w Gągławkach, Bartągu, Gryźlinach, Stawigudzie i Olsztynku. Wykonawca stawia ściany, które tworzą zarys obiektów.
Łącznie przebudowanych zostanie siedem peronów na przystankach i stacjach. Perony będą wyższe i wyposażone w nawierzchnię antypoślizgową, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom wygodniej skorzystają z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa ma zapewnić szybsze podróże. Po pracach wzrośnie prędkość na linii. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.
Modernizacja trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa to projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to prawie 260 mln zł.
https://olsztyn.onet.pl/w-olsztynie-powstaja-nowe-przystanki-kolejowe/9gnrjhc
You might also like
Powstanie trasa turystyczno-rekreacyjna łącząca Barczewo, Dywity, Olsztyn oraz Purdę
Około 60 km – tyle ma wynosić szlak pieszo-rowerowy tworzący pętlę wokół czterech gmin. W ratuszu podpisano deklarację, na podstawie której powstanie „Warmińska niteczka” czyli turystyczno-rekreacyjna trasa łącząca Barczewo, Dywity,
Ponad 250 pocisków artyleryjskich i granatów moździerzowych usunęli saperzy z lasu w okolicach Spychowa na Mazurach
Ponad 250 pocisków artyleryjskich i granatów moździerzowych usunęli saperzy z lasu w okolicach Spychowa na Mazurach. Zakończona w środę akcja oczyszczania lasów z niewypałów jest częścią projektu finansowanego z funduszy
Ostróda: Zatrzymano mężczyzn, którzy brutalnie pobili 28 – letniego mężczyznę
Kara nawet 15 lat pozbawienia wolności może grozić kilku mężczyznom, którzy brutalnie pobili mieszkańca jednej z podostródzkich wsi. Sprawcy bili i kopali pokrzywdzonego, przywiązali go do samochodu liną i ciągnęli