Rada Miasta będzie pracować nad zmianami w Strefach Płatnego Parkowania
Ostatnie zmiany w przepisach umożliwiły samorządom nowe regulacje w opłatach za postój w Strefach Płatnego Parkowania. Dotyczy to także Olsztyna. Dlatego zostały przygotowane propozycje nowych rozwiązań, jakie w naszym mieście miałyby obowiązywać od przyszłego roku. Temat ma być dyskutowany podczas najbliższej sesji Rady Miasta.
Rozszerzenie zasięgu strefy i preferencyjne podejście do płacących podatki w Olsztynie – to najważniejsze z proponowanych nowości. Te działania, w połączeniu ze stałym, prowadzonym od lat rozwojem komunikacji zbiorowej, mają na celu poprawę jakości życia mieszkańców stolicy regionu.
W centrach dużych polskich miast, w okresie letnim blisko 50 proc. zanieczyszczeń powietrza pochodzi z emisji spalin samochodowych. Dlatego ograniczenie ruchu to zmniejszenie jego zanieczyszczenia, mniejsze korki, a tym samym poprawa komfortu życia mieszkańców.
Pozostawianie pojazdów w Strefie Płatnego Parkowania nie powinno być tańsze niż korzystanie z komunikacji publicznej. Z kolei osoby, które przyjeżdżają do centrum w celu np. wizyty u lekarza lub załatwienia spraw w urzędach nie powinny krążyć w poszukiwaniu wolnych miejsc postojowych.
Olsztyn, idąc tropem wielu innych polskich miast, planuje podnieść opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Dzięki temu znacząco powinna zwiększyć się rotacja pojazdów. Przeprowadzone analizy mówią jasno – średnie obłożenie w ciągu dnia w SPP wynosi 77 proc., podczas gdy w samym centrum dochodzi aż do 94 proc.
Proponowane zmiany miałyby zostać wprowadzone w dwóch etapach.
Najpierw – od lutego 2020 roku – zaczęłyby obowiązywać nowe stawki za parkowanie. Przykładowo: pierwsza godzina postoju kosztowałaby 3 zł (dotychczas 2,5 zł), a miesięczny abonament 150 zł (dotąd 100 zł). Kolejną nowością byłoby zastąpienie dotychczasowej podstrefy żółtej (Z) podstrefą czerwoną (C). To oznacza, że zamiast trzech podstref, miałyby obowiązywać tylko dwie – C (czerwona) oraz T (zielona).
Natomiast od lipca 2020 roku wprowadzone miałyby zostać kolejne rozwiązania. Proponowana podstawowa opłata wzrośnie do 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju, a miesięczny abonament – do 250 zł. Jednak w przypadku płatności Olsztyńską Kartą Miejską, potwierdzającą opłacenie podatku dochodowego na rzecz gminy Olsztyn, użytkownik korzystać będzie z ulgi i obowiązywać go będą stawki wprowadzone w lutym 2020 roku, czyli np. 3 zł za pierwszą godzinę postoju i 150 złotych za miesięczny abonament. Dodatkowo, od lipca Strefa Płatnego Parkowania zostałaby rozszerzona o ulice Kromera, Żarskiej, Konopnickiej, Jagiełły oraz parking przy hali Urania.
Strefa Płatnego Parkowania istnieje w Olsztynie od 1995 roku. Teraz jest w niej ok. 2,5 tys. miejsc.
https://www.olsztyn.eu/nc/o-olsztynie/aktualnosci/article/propozycja-zmian-w-strefie-platnego-parkowania.html
You might also like
Olsztyńscy policjanci zatrzymali oszustów internetowych
Policjanci z Wydziałów dw. z Przestępczością Gospodarczą i Cyberprzestępczością Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie zlikwidowali nielegalną działalność polegającą na nieautoryzowanej sprzedaży – na portalu aukcyjnym Allegro – kluczy aktywacyjnych do
Rośnie liczba 6 – latków niegotowych na pójście do szkoły
W całym regionie do pierwszej klasy nie pójdzie prawdopodobnie 2 tys. dzieci – podaje TVP Olsztyn. To więcej niż w ubiegłym roku. Odroczenia obowiązku szkolnego ze względu na brak gotowości
Olsztyńskie CBŚP rozpracowało grupę zajmującą się wyłudzeniami podatku VAT
Funkcjonariusze CBŚP i celno-skarbowi rozbili grupę przestępczą udaremnili uszczuplenie podatku VAT o co najmniej 150 mln zł. Zatrzymani zakładali spółki, pomiędzy którymi fikcyjnie obracali artykułami spożywczymi i przemysłowymi, a potem